7.31.2015

folk jag träffat


tänker på tjejen jag träffade på en halloweenfest, jag minns inte hur men vi klickade direkt. vi dansade hela natten, önskade låtar, tyckte om samma drinkar. efter oräkneliga antal shots hamnade vi utanför klubben i novemberkylan och hon berättade om att hon förlorat oskulden till en kille på en klubbtoalett den sommaren fast hon inte riktigt ville. sedan dansar vi igen.

när jag precis kommit till tokyo sökte jag högt och lågt efter äventyr och ville träffa nya människor. han behövde modeller. jag blev ingen modell och han blev ingen nära vän till mig, men platserna han visade mig kommer jag att minnas. jag ser fortfarande hans namn under foton i tidningar och på internet.

jag tänker på en vän till mig som jag bara träffade i verkligheten ett par fåtal gånger. vi fann varandra i att peppa och prata om låtsasscenarion som aldrig kunde hända. jag var med henne när hon ville bryta med sin familj, hon var med mig i mitt första kärleksdrama. hon tog bort mig från facebook. långt senare fick jag veta att att hon både bytt kön och namn.

2008 eller något var jag på språkresa och trivdes inte särskilt bra. i bilen som skulle skjutsa oss från flygplatsen in till stan kom en rysk tjej i min ålder in i bilen och hon var det vackraste jag sett. vi hamnade aldrig i samma grupp eller någonting, men en gång gick hon med mig och mina vänner hem. vi skulle in i en affär och jag vågade fråga om hon ville följa med men hon sade nej tack och gick hem.

en kille som jag brukade chatta med, tror vi träffades genom gemensamma vänner. vi pratade ofta på msn när det fanns, men till slut blev hans psykiska ohälsa för mycket för mig och jag slutade prata med honom. jag minns inte längre vad han heter och vet inte om han fortfarande lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar