7.03.2015

återvinning

För två veckor sen osv bodde jag fortfarande i Tokyo där jag och the Love of My Life Dakota gick på ett antal fotoäventyr. Det började med engångskameror och fortsatte i Nakano på skräpkameraaffärer följt av en sen kväll med improviserad kameraverkstad och hemmagjorda batterier och ett antal utflykter som varvades med onämnbara mängder rödvin. Dock är hundra procent av mina bilder från engångskamerorna, tror inte ens vi framkallat bilderna från de riktiga kamerorna än. Känns som dessa bilders sentimentala värde kommer öka exponentiellt med tiden.   
 Dakota och en femtedel av mina otroliga housemates. ichi ban housemates alltså, längtar inte tillbaka till mitt lilla rum med den ruttnande a/c:n men gud vad mycket jag skulle ge för att kunna vara med på fler house parties med glowstick beerpong och konstiga musikmixar och hela vardagsrummet fullt av alla möjliga människor (samt standard dagen efter-smygande för hyresvärdarna för att dölja att folk sovit över i till exempel Sunkiga Soffan
 Fotoäventyr hemma, detta var dagen efter kameraverkstaden och vi var både lyckliga över att fått två av tre kameror att fungera och besvikna över att blixten gång på gång svek oss.
Okinawa och när jag tittar tillbaka på dessa bilder tänker jag mest på hur roliga vi såg ut?? jag i mitt pure blekta hår utan någon färg kvar + alltid tovigt från saltvatten + varför denna sladdriga urringning? och sen D som äntligen såg chansen att slippa raka sig och skaffa regelbundna hårklippningar och därför också släppte allt vad gäller hårvård. Matchande kepsar. Standard dumma utlänningar 
 Fick lära mig att alla som bor i Yokosuka inte tycker särskilt om att bo där om man inte går och skatear prick varje dag. så det gjorde vi ju såklart.
Och var SO EXCITED för att gå och spela mariokart i min banankeps.

Är nu dock tillbaka i Sverige och spenderar det mesta av min vakna tid med att jobba, få ont i höfterna av att stå upp åtta timmar om dagen som en gammal tant samt sura över min oklara framtid. Högst upp på min att-göra-lista står följande:
☠ bemästra den externa blixten
☠ få ledigt ett par dagar
☠ dricka vin
☠ sura lite mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar