8.18.2015

mellan orangea hus


våran vecka ihop var magisk. skyndade mig till tåget för att möta honom i kungsbacka och sedan kunde jag inte sluta röra honom. det är så konstigt att se någon man är så van vid att ha i ett visst sammanhang, helt plötsligt i en annan miljö. det är som att två världar krockar, han från Tokyo, Kungsbacka från hela mitt liv. under veckan som gått har vi hunnit med att gå på way out west, se Alt-J och fler (med tyvärr för svag bas, vad var grejen med det?), titta på jackor och inredningssaker till framtida lägenheter, hänga med Aydan, bada fast det var för kallt, dricka vin blandat med seven up i ösregn utanför hagabion och både tappa bort och få tillbaka en mobiltelefon. vi har dansat utomhus och inomhus och i ett tält. ätit klementin i sängen som är som ett kuddfort. cyklat och gått en lång skogspromenad.
jag fick feeling på kvällen och frågade om vi skulle ner till havet så vi cyklade dit, lade oss i en båt och upptäckte hur otroligt stjärnklart det var och han lärde mig hur man hittar stjärnfall. sedan höll jag på att kissa på mig pga han lekte skräckfilm med mig. dagen efter gick vi upp klockan sex och åkte till Köpenhamn. jag var mer intresserad av att ta kort på honom än något annat, därav det smala spektrumet av foton. Hyrde cyklar och utforskade. drack vin och spelade scrabble mellan några hus och cyklade tillbaka och lyssnade på basen i högtalaren. det gör så himla ont att han har åkt hem för jag vet att det kommer vara jobbigt att inte kunna ses. hur funkar sånt här liksom. vill komma ihåg hur prick varenda minut av den här veckan kändes så jag har i alla fall det. overkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar