8.20.2015

blåmärken över båda benen

om själsfränder är på riktigt känns det rimligt att de kanske bor på andra sidan av jorden ifrån en. Det är orättvist hur vissa kan bo på samma gata eller till och med samma lägenhet som den de älskar, medan andra måste förlita sig på tålamod och tillit och löjligt stora summor pengar för att få förhållandet att hålla över tidszoner. det är orättvist hur andra säger att det bara är en pojke och att den känslomässiga investeringen inte kommer bli värt det. att du är kär nu men vänta några veckor så kommer det inte kännas så viktigt. de säger att kanske ses ni om tio år igen när livet ser annorlunda ut men i mig känns det som att hjärtat går i bitar när jag tänker på att pussa honom på kinden. timme efter timme på skype och oräkneligt antal sms men inte en enda gång kan vi röra varandra.

this text was originally written in English and can be found here.

och även om jag inte vill så tänker jag att kanske har de rätt ändå. att jag är för ung och dum och förstår inte att bara för att det känns bra nu så betyder det inte att det är klokt. men jag vill inte tro på sådana ord och jag vill inte tänka på framtiden. jag vill bara ha alltihop nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar